... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
برند زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
کپی شد!
0
توسعه کسب و کار | Business Development

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند چگونه کار می کند

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند یک اصطلاح بازاریابی است که میزان شناخت مشتری از یک محصول را با نام آن توصیف می کند. ایجاد آگاهی از برند یک گام کلیدی در ترویج یک محصول جدید یا احیای یک برند قدیمی است. در حالت ایده آل، آگاهی از برند ممکن است شامل ویژگی هایی باشد که محصول را از رقبای آن متمایز می کند.

خوراکی های کلیدی

آگاهی از برند به آشنایی مصرف کنندگان با یک محصول یا خدمات خاص اشاره دارد.
یک کمپین آگاهی از برند به دنبال آشنایی مردم با یک محصول جدید یا اصلاح شده و متمایز ساختن آن از رقبا است.
رسانه های اجتماعی به یک ابزار جدید مهم در بازاریابی آگاهی از برند تبدیل شده اند.

 

آگاهی از برند چگونه کار می کند

محصولات و خدماتی که سطح بالایی از آگاهی از برند را حفظ می کنند، احتمالاً فروش بیشتری را ایجاد می کنند. مصرف‌کنندگانی که با انتخاب‌ها مواجه می‌شوند، احتمالاً یک محصول با نام تجاری را خریداری می‌کنند تا یک محصول ناآشنا.

صنعت نوشابه را در نظر بگیرید. بسیاری از نوشابه ها که از بسته بندی خود خارج شده اند قابل تشخیص نیستند. غول‌های این صنعت، کوکاکولا و پپسی، بر آگاهی از برند متکی هستند تا برندهای خود را به همان چیزی تبدیل کنند که مصرف‌کنندگان به آن علاقه دارند. در طول سال‌ها، این شرکت‌ها از استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کرده‌اند که آگاهی از برند را در میان مصرف‌کنندگان افزایش داده و مستقیماً به فروش بالاتر منجر شده است.

این نرخ بالاتر آگاهی از نام تجاری برای برندهای غالب در یک دسته می تواند به عنوان یک خندق اقتصادی عمل کند که از به دست آوردن سهم بیشتر رقبا در بازار جلوگیری می کند.

ملاحظات ویژه در مورد آگاهی از برند

از سال ۲۰۱۹، کاربران اینترنت تقریباً ۳۸ دقیقه در روز را در فیس بوک، ۲۶ دقیقه را در اسنپ چت و ۲۷ دقیقه را در اینستاگرام سپری می کردند.

جای تعجب نیست که شرکت‌ها اکنون انرژی زیادی را صرف ارتقای آگاهی از برند در این پلتفرم‌ها می‌کنند. این منجر به اشکال جدیدی از تبلیغات شده است که در آن مصرف کنندگان خود بحث هایی را درباره محصولات و خدماتی که دوست دارند و استفاده می کنند ایجاد می کنند. تبلیغات هدفمند در حساب فیس بوک و اینستاگرام برای اکثریت بزرگی از تاکتیک های آگاهی از برند استفاده می شود، به ویژه در بین مخاطبان Millennial و Gen Z.

ناگزیر، مصرف کنندگان نیز تجربیات نامطلوبی را به اشتراک می گذارند و بازاریابان در حال تطبیق با این واقعیت هستند. برای یک شرکت بسیار مهم است که به نظرات منفی پاسخ دهد و راه حلی برای مشکل مشتری در زمان واقعی ارائه دهد.

اما همانطور که مصرف کنندگان پست ها و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی را مشاهده می کنند و با آنها تعامل دارند، آگاهی از برند افزایش می یابد. برای اینکه آگاهی از برند بیشترین بهره وری را داشته باشد، مصرف کنندگان باید بتوانند به طور یکپارچه از پلت فرم رسانه های اجتماعی به وب سایت شرکت متصل شوند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ و توسعه کسب و کار زمرد مدیا

راه های دیگر برای ایجاد آگاهی از برند

رسانه های چاپی آنقدر که قبلا بود نیستند، اما هنوز هم هستند مصرف کنندگانی که روزنامه و مجلات می خوانند. تبلیغاتی که به صورت استراتژیک قرار می گیرند، مانند مکان های هدفمند در بخش مناسب روزنامه یا در نشریات تخصصی، می توانند توجه بیننده را به خود جلب کنند و آگاهی از برند ایجاد کنند.

به عنوان مثال، یک شرکت جدید که در بازار  فارکس (FX) معامله می‌کند،  ممکن است در مجله‌ای که بر تجارت جهانی و ارزها تمرکز دارد، تبلیغ کند تا آگاهی از برند را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

از تبلیغات در مکان های فیزیکی مانند داخل فروشگاه ها نیز برای ایجاد آگاهی از برند استفاده می شود. محصولات خرید ایمپالس برای توزیع و تبلیغات در فروشگاه مناسب هستند. شرکتی که یک آب نبات جدید بازاریابی می کند ممکن است محصول را در یک مکان فروش (POS) توزیع کند تا آگاهی از برند ایجاد کند.

حمایت از رویداد یکی دیگر از راه های موثر برای ایجاد آگاهی از برند است. رویدادهای خیریه، رویدادهای ورزشی، و جمع آوری کمک های مالی اجازه می دهند تا نام و لوگوی یک شرکت به وضوح دیده شود.

به عنوان مثال، یک شرکت بیمه سلامت ممکن است بسته های بهداشتی رایگان با مارک شرکت را در یک ماراتن خیریه توزیع کند. این برند را با حسن نیت و احساس جامعه مرتبط می کند. آگاهی از برند افزایش یافته است و وجهه آن پررنگ شده است.

زمرّد مدیا - گروه توسعه کسب و کار هلدینگ بین المللی زمرّد / پایان
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس