... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
استراتژی بازاریابی زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه
کپی شد!
0
توسعه کسب و کار | Business Development

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ و نمایش تبلیغات از این بستر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر کانال‌ها برای دستیابی به مشتریان است. برخی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را یک تلاش کاملاً جدید می دانند که نیازمند روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روش های جدیدی برای درک نحوه رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی است.

خوراکی های کلیدی

دیجیتال مارکتینگ استفاده از اینترنت برای دستیابی به مشتریان است.
دیجیتال مارکتینگ یک زمینه گسترده است، از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا، پلت فرم های جستجو، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.

 

آشنایی با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از پایگاه مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است و شامل تبلیغات نتایج جستجو، تبلیغات ایمیلی و توییت های تبلیغاتی می شود – هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری ترکیب می کند.

بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه، در سکوی مترو، در یک بازی ویدیویی یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند انجام شود.

در اصطلاح بازاریابی دیجیتال، تبلیغ‌کنندگان معمولاً به عنوان منبع نامیده می‌شوند، در حالی که اعضای تبلیغات هدفمند معمولاً گیرنده نامیده می‌شوند . منابع اغلب گیرنده های بسیار خاص و کاملاً مشخص را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، پس از تمدید ساعات پایانی شب در بسیاری از مکان‌های خود، مک‌دونالد باید این خبر را به اطلاع عموم برساند. کارمندان نوبت کاری و مسافران را با تبلیغات دیجیتال هدف قرار داد، زیرا شرکت می‌دانست که این افراد بخش بزرگی از کسب و کار اواخر شب خود را تشکیل می‌دهند. مک دونالد آنها را تشویق کرد تا یک برنامه جدید رستوران یاب را دانلود کنند و آنها را با تبلیغاتی که در دستگاه های خودپرداز و پمپ بنزین ها و همچنین وب سایت هایی که می دانست مشتریانش در شب به آنها مراجعه می کنند، هدف قرار می دهد.

کانال های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی وب سایت

یک وب سایت مرکز تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. این کانال به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است، اما همچنین رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید یک برند، محصول و خدمات را به شیوه ای واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. باید سریع، سازگار با موبایل و استفاده آسان باشد.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

تبلیغات PPC بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند. کمپین‌های PPC می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم‌بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آنها را هدف قرار دهند. محبوب ترین پلتفرم های PPC عبارتند از Google Ads و Meta Ads.

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و وبینارها است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی  ار کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند، اما بازاریابی ایمیلی این نیست. بازاریابی ایمیلی وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه مند به برند شما است. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن سرنخ‌ها به لیست ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیلی، قیف‌های جذب مشتری را ایجاد می‌کنند تا این سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

هدف اصلی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است و اینترنت جان تازه ای به این آماده باش قدیمی بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر بار که فروش انجام می شود یا سرنخ ( لینک ها یا کدهای تخفیف ) معرفی می شود، کمیسیون دریافت می کنند. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون برنامه‌های وابسته دارند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب‌سایت‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند پرداخت می‌کنند.

بازاریابی ویدئویی

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیمی برای خرید بگیرند، برای یادگیری چیزی، خواندن نظر یا فقط برای استراحت به YouTube روی می آورند. چندین پلت فرم بازاریابی ویدیویی از جمله ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام یا حتی TikTok برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی وجود دارد. شرکت ها با ادغام آن با سئو، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی گسترده تر، بیشترین موفقیت را با ویدئو بدست می آورند.

پیام کوتاه

شرکت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی نیز از پیامک یا پیامک برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا دادن فرصت به مشتریان مشتاق استفاده می‌کنند. نامزدهای سیاسی کاندیدای انتخابات نیز از کمپین های پیام کوتاه برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد پلتفرم های خود استفاده می کنند. با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کمپین‌های ارسال متن به مشتریان نیز به مشتریان اجازه می‌دهند که مستقیماً از طریق یک پیام متنی ساده پرداخت کنند یا بدهند.

برندسازی

چالش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چالش های ویژه ای را برای تامین کنندگان آن ایجاد می کند. کانال های دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه عملکرد این کانال ها، نحوه استفاده گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی موثر محصولات یا خدمات خود مطلع باشند. علاوه بر این، جلب توجه گیرندگان دشوارتر می شود، زیرا گیرنده ها به طور فزاینده ای غرق تبلیغات رقیب می شوند. بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های عظیمی را که به دست می‌آورند و سپس از این اطلاعات در تلاش‌های بازاریابی جدید بهره‌برداری می‌کنند، چالش برانگیز است.

چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور موثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیازمند رویکردی به بازاریابی مبتنی بر درک عمیق رفتار مصرف کننده است. به عنوان مثال، ممکن است از شرکتی بخواهد که اشکال جدیدی از رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کند، مانند استفاده از نقشه های حرارتی وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتری.

زمرّد مدیا - گروه توسعه کسب و کار هلدینگ بین المللی زمرّد / پایان
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس