... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
استراتژی بازاریابی زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه
کپی شد!
0
توسعه کسب و کار | Business Development

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یعنی چی ؟!

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به فعالیت هایی اطلاق می شود که یک شرکت برای ترویج خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام می دهد. بازاریابی شامل تبلیغات، فروش و ارائه محصولات به مصرف کنندگان یا سایر مشاغل است. برخی از بازاریابی ها توسط شرکت های وابسته به نمایندگی از یک شرکت انجام می شود.

حرفه ای هایی که در بخش بازاریابی و تبلیغات یک شرکت کار می کنند به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه کلیدی از طریق تبلیغات هستند. تبلیغات مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهد و ممکن است شامل تأیید افراد مشهور ، عبارات یا شعارهای جذاب، بسته بندی یا طرح های گرافیکی به یاد ماندنی و قرار گرفتن در معرض رسانه های کلی باشد.

خوراکی های کلیدی

  • بازاریابی به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که یک شرکت برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان انجام می دهد.
  • بازاریابی از “آمیخته بازاریابی” استفاده می کند، که به عنوان چهار P (محصول، قیمت، مکان و تبلیغ) نیز شناخته می شود.
  • بازاریابی در هسته خود به دنبال دریافت محصول یا خدمات، شناسایی مشتریان ایده آل خود و جلب توجه مشتریان به محصول یا خدمات موجود است.

درک بازاریابی

بازاریابی به عنوان یک رشته شامل تمام اقداماتی است که یک شرکت برای جذب مشتریان و حفظ روابط با آنها انجام می دهد. شبکه‌سازی با مشتریان بالقوه یا قبلی نیز بخشی از کار است و ممکن است شامل نوشتن ایمیل‌های تشکر، بازی گلف با مشتریان احتمالی، برگشت سریع تماس‌ها و ایمیل‌ها و ملاقات با مشتریان برای صرف قهوه یا صرف غذا باشد.

در ابتدایی ترین سطح، بازاریابی به دنبال تطبیق محصولات و خدمات یک شرکت با مشتریانی است که می خواهند به آن محصولات دسترسی داشته باشند. تطبیق محصولات با مشتریان در نهایت سودآوری را تضمین می کند.

محصول، قیمت، مکان و تبلیغ چهار P در زبان انگیسی بازاریابی هستند. چهار P در مجموع ترکیب ضروری یک شرکت برای بازاریابی یک محصول یا خدمات را تشکیل می دهند. نیل بوردن ایده  آمیخته بازاریابی و مفهوم چهار P را در دهه ۱۹۵۰ رایج کرد.

تولید – محصول

محصول به کالا یا مواردی اشاره دارد که کسب و کار قصد دارد به مشتریان ارائه دهد. محصول باید به دنبال رفع غیبت در بازار باشد یا تقاضای مصرف کننده برای مقدار بیشتری از محصول موجود را برآورده کند. قبل از اینکه بازاریابان بتوانند کمپین مناسبی را آماده کنند، باید بدانند چه محصولی فروخته می شود، چگونه از رقبای خود متمایز است، آیا محصول را می توان با یک محصول یا خط محصول ثانویه نیز جفت کرد یا خیر، و اینکه آیا محصولات جایگزین در بازار وجود دارد یا خیر. .

قیمت

قیمت به این اشاره دارد که شرکت چقدر محصول را به فروش می رساند. هنگام تعیین قیمت، شرکت ها باید قیمت تمام شده واحد، هزینه های بازاریابی و هزینه های توزیع را در نظر بگیرند. شرکت ها همچنین باید قیمت محصولات رقیب در بازار را در نظر بگیرند و اینکه آیا قیمت پیشنهادی آنها برای ارائه یک جایگزین معقول برای مصرف کنندگان کافی است یا خیر.

محل

مکان به توزیع محصول اشاره دارد. ملاحظات کلیدی شامل این است که آیا شرکت محصول را از طریق یک فروشگاه فیزیکی، آنلاین یا از طریق هر دو کانال توزیع به فروش خواهد رساند. وقتی در ویترین فروشگاه فروخته می‌شود، چه نوع محصول فیزیکی در آن قرار می‌گیرد؟ هنگامی که به صورت آنلاین فروخته می شود، چه نوع قرارگیری محصول دیجیتالی دریافت می کند؟

ترویج و تبلیغات

Promotion، چهارمین P، کمپین ارتباطات بازاریابی یکپارچه است. ترفیع شامل انواع فعالیت ها مانند تبلیغات، فروش، تبلیغات فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، حمایت مالی و بازاریابی چریکی است .

تبلیغات بسته به اینکه محصول در چه مرحله ای از چرخه عمر محصول قرار دارد متفاوت است. بازاریابان می دانند که مصرف کنندگان قیمت و توزیع یک محصول را با کیفیت آن مرتبط می دانند و آنها این را در هنگام طراحی استراتژی بازاریابی کلی در نظر می گیرند.

بازاریابی به هر فعالیتی اطلاق می شود که توسط یک شرکت برای ترویج خرید یا فروش یک سرویس انجام می شود.

ملاحظات خاص

از سال ۲۰۱۷، تقریباً ۶۲٪ از مصرف کنندگان هر ماه اقلام را به صورت آنلاین خریداری می کنند. کارشناسان انتظار دارند فروش آنلاین در ایالات متحده از ۵۸۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

با در نظر گرفتن این آمار، بازاریابی آنلاین یک عنصر حیاتی از یک استراتژی بازاریابی کامل است. برای بازاریابان استفاده از ابزارهای آنلاین مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال، هم در برنامه های وب سایت و دستگاه های تلفن همراه و هم در انجمن های اینترنتی بسیار حیاتی است. در نظر گرفتن کانال توزیع مناسب برای محصولات خریداری شده به صورت آنلاین نیز گام مهمی است.

اهداف بازاریابی چیست؟

هدف مهم بازاریابی، پیشبرد رشد یک شرکت است. این را می توان از طریق جذب و حفظ مشتریان جدید مشاهده کرد. 

 شرکت ها ممکن است چندین استراتژی بازاریابی مختلف را برای دستیابی به این اهداف اعمال کنند. به عنوان مثال، تطبیق محصولات با نیازهای مشتریان می‌تواند شامل شخصی‌سازی، پیش‌بینی و اساساً دانستن مشکل مناسب برای حل باشد. 

 استراتژی دیگر ایجاد ارزش از طریق تجربه مشتری است. این از طریق تلاش برای افزایش رضایت مشتری و رفع هرگونه مشکل در محصول یا خدمات نشان داده می شود.

چهار P بازاریابی چیست؟

مفهومی که معمولا در زمینه بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد، چهار Ps بازاریابی به چهار عنصر کلیدی یک استراتژی بازاریابی می پردازد. چهار P شامل محصول، قیمت، مکان و تبلیغات است. 

چه چیزی می تواند به شما در موفقیت در چشم انداز بازاریابی امروز کمک کند؟

در اینجا مجموعه ای از نکات کارشناسان در مورد نحوه رویکرد بازاریابی در عصر دیجیتال آورده شده است:

شرکت ها می توانند از داده ها برای ایجاد تجربیات مشتری مرتبط تر و شخصی سازی شده استفاده کنند. علاوه بر این، از تجربیات رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط قوی تر با مخاطبان خود استفاده کنید. 
مدیر ارشد محصول در SAP Ratul Shah توصیه می کند که با مشتری با همدلی و به عنوان یک انسان صحبت کنید. مندی وب، مدیر بازاریابی Sitel می گوید، در همین حال، شرکت ها همچنین می توانند به دنبال ایجاد جوامعی پیرامون برند خود باشند. 

 

زمرّد مدیا - گروه توسعه کسب و کار هلدینگ بین المللی زمرّد / پایان
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس