... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
استراتژی بازاریابی زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0
توسعه کسب و کار | Business Development

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین های بازاریابی و تاثیران آن ...

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین های بازاریابی محصولات را از طریق انواع مختلف رسانه ها مانند تلویزیون، رادیو، چاپ و پلتفرم های آنلاین تبلیغ می کنند. کمپین ها صرفاً متکی به تبلیغات نیستند و می توانند شامل نمایش، کنفرانس ویدیویی و سایر تکنیک های تعاملی باشند. کسب‌وکارهایی که در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می‌کنند و دارندگان حق امتیاز ممکن است کمپین‌های بازاریابی مکرری را آغاز کنند و منابع قابل توجهی را برای ایجاد آگاهی از برند و فروش اختصاص دهند.

خوراکی های کلیدی

کمپین های بازاریابی محصولات را از طریق انواع مختلف رسانه ها مانند تلویزیون، رادیو، چاپ و پلتفرم های آنلاین تبلیغ می کنند.
تعیین هدف یک کمپین معمولاً تعیین می کند که چقدر بازاریابی مورد نیاز است و چه رسانه هایی برای دستیابی به بخش خاصی از مصرف کنندگان مؤثرتر هستند.
شرکت هایی که به دلیل مطبوعات منفی عمده فروش خود را از دست می دهند، اغلب از کمپین های بازاریابی برای بازسازی تصویر خود استفاده می کنند.

درک کمپین های بازاریابی

کمپین های بازاریابی را می توان با اهداف مختلفی طراحی کرد، از جمله ایجاد تصویر برند، معرفی یک محصول جدید، افزایش فروش یک محصول در حال حاضر در بازار، یا حتی کاهش تاثیر اخبار منفی. تعیین هدف یک کمپین معمولاً تعیین می کند که چقدر بازاریابی مورد نیاز است و چه رسانه هایی برای دستیابی به بخش خاصی از مردم مؤثرتر هستند.

کسب‌وکارهایی که در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می‌کنند ممکن است کمپین‌های بازاریابی مکرری را آغاز کنند و منابع قابل توجهی را برای ایجاد آگاهی از برند و فروش اختصاص دهند.

 

انواع فعالیت های کمپین بازاریابی

راه‌های زیادی برای بازاریابی محصولات و خدمات به مشتریان وجود دارد، از ارسال بروشورهای پستی گرفته تا هماهنگی در رسانه‌های اجتماعی. شرکت‌های کوچک می‌توانند دعوت‌نامه‌های یک فروش ویژه را ایمیل کنند و به هر مشتری که دعوتنامه می‌آورد، یک محصول رایگان ارائه دهند. شرکت های بزرگتر می توانند از تبلیغات پولی و آژانس های حرفه ای برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده کنند.

اندازه شرکت هر چه که باشد، مهم است که شخصی به مدیریت افزایش ترافیکی که یک کمپین بازاریابی ایجاد می کند اختصاص داده شود. اگر از مشتریان می‌خواهید در لیست ایمیل خود ثبت نام کنند، باید مطمئن شوید که لیست به خوبی مدیریت می‌شود و مشتریان جدید پیام‌های خوشامدگویی را دریافت می‌کنند. اگر بازدید از وب سایت شما افزایش یابد، باید به طور مداوم محتوای خود را به روز کنید تا این ترافیک را به فروش سودآور تبدیل کنید.

نمونه هایی از کمپین های بازاریابی موفق

کمپین طولانی مدت اردک Aflac نمونه ای از کمپین هایی است که به طور قابل توجهی شناخت برند را افزایش داد . زمانی که این کمپین را در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی کرد، نرخ شناخت برند این شرکت تنها ۱۲ درصد بود و بیش از یک دهه تبلیغات باعث افزایش شناخت به ۹۰ درصد شد.

Lay در سال ۲۰۱۲ اولین کمپین “Do Us a Flavor” خود را راه اندازی کرد و از مشتریان خواست طعم های جدید چیپس سیب زمینی را از طریق متن و رسانه های اجتماعی پیشنهاد کنند. فروش این شرکت ۱۲ درصد افزایش یافت و حجم فالوورهای شبکه های اجتماعی سه برابر شد.

زمرّد مدیا - گروه توسعه کسب و کار هلدینگ بین المللی زمرّد / پایان
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس