... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
استراتژی بازاریابی زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
کپی شد!
0
توسعه کسب و کار | Business Development

میکرو مارکتینگ چیست؟

میکرومارکتینگ و رویکرد آن

میکرو مارکتینگ چیست؟

میکرومارکتینگ رویکردی برای تبلیغات است که گروه خاصی از افراد را در یک بازار خاص هدف قرار می دهد. با بازاریابی خرد، محصولات یا خدمات مستقیماً برای گروه هدفی از مشتریان عرضه می شوند.

برای استفاده از تکنیک های بازاریابی خرد، یک شرکت باید مخاطب را با یک ویژگی خاص مانند جنسیت، عنوان شغلی، سن یا جغرافیا تعریف کند و سپس کمپین هایی را برای آن گروه خاص ایجاد کند. به دلیل سفارشی سازی و عدم صرفه جویی در مقیاس ، می تواند یک تکنیک گرانتر از سایر رویکردهای بازاریابی باشد.

خوراکی های کلیدی

  • میکرومارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که به یک شرکت اجازه می دهد تا یک گروه خاص را با یک محصول یا خدمات خاص هدف قرار دهد.
  • با بازاریابی خرد، یک شرکت مخاطب را با یک ویژگی خاص مانند جنسیت یا عنوان شغلی یا محدوده سنی تعریف می کند و سپس کمپین هایی را برای آن گروه خاص ایجاد می کند.
  • هدف نهایی یک شرکت در بازاریابی خرد، برقراری ارتباط با گروه هدفی از مصرف کنندگان و ترغیب آنها به اقداماتی مانند خرید یک کالا یا خدمات است.

آشنایی با بازاریابی خرد

بازاریابی برای مشاغلی که در یک محیط رقابتی فعالیت می کنند بسیار مهم است. به عنوان یک استراتژی، بازاریابی توسط شرکت ها برای افزایش فروش، پایگاه مشتری، آگاهی از برند و در نهایت، سود مورد استفاده قرار می گیرد.

قدرت بلندمدت هر کسب و کاری به میزان موفقیت کمپین بازاریابی آن بستگی دارد. چه یک شرکت یک یا ۱۰۱ محصول ارائه دهد، باید بازار هدف خود را شناسایی کند تا بتواند یک کمپین بازاریابی موثر را اجرا کند. در گذشته، شرکت ها کمپین های بازاریابی انبوه را از طریق تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی به امید جلب توجه مصرف کنندگان در بازارهای هدف انجام می دادند. امروزه، کسب‌وکارها می‌توانند طرح‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده‌تری را به هر فردی در مجموعه هدف خود ارائه دهند، برخلاف اینکه مخاطبان انبوه را به یکباره هدف قرار دهند.

بازاریابی خرد در دهه ۱۹۹۰ رایج‌تر شد، زیرا رونق رایانه‌های شخصی به معنای تقسیم‌بندی و انتشار آسان‌تر اطلاعات به مشتریان بود. با پیشرفت مداوم فناوری، تحویل محصولات بسیار سفارشی شده به بخش‌های مختلف یک جمعیت آسان‌تر شده است. استراتژی بازاریابی خرد برای شرکت هایی با هر اندازه ای مفید است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند بخش‌های خاصی را در پایگاه مشتریان خود ایجاد کنند، در حالی که کسب‌وکارهای کوچک با بودجه تبلیغاتی کوچک‌تر ترجیح می‌دهند با شخصی‌سازی فرآیند بازاریابی، مشتریان را با محصولات و تبلیغات هدف‌مند مطابقت دهند.

بازاریابی خرد چگونه کار می کند

رویکردهای مختلفی برای بازاریابی خرد وجود دارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است تصمیم بگیرد که یک برنامه بازاریابی خرد را با ارائه تبلیغات ویژه به پایگاه مشتریان وفادار خود اجرا کند. تطبیق پیشنهادهای ویژه برای مصرف کنندگان ناراضی یا گمشده؛ مناسب سازی محصولات برای مصرف کنندگان با نیازهای منحصر به فرد؛ بازاریابی کالاها و خدمات به ساکنان یک شهر یا منطقه خاص؛ یا ارائه محصولات به مصرف کنندگان هدف با عناوین شغلی یا تعیین شغلی خاص.

چالش میکرو مارکتینگ هزینه بالای اجرای آن و عدم صرفه جویی در مقیاس است. شرکت‌هایی که از این استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنند معمولاً برای هر مصرف‌کننده هدف بیشتر هزینه می‌کنند و سفارشی کردن بسیاری از تبلیغات برای جذابیت برای بسیاری از گروه‌های کوچک از مصرف‌کنندگان گران‌تر از ایجاد چند آگهی بازاریابی با هدف مخاطبان انبوه است. همچنین، اجرای میکرو مارکتینگ به دلیل عدم توانایی در افزایش اندازه ممکن است گران باشد.

بازاریابی خرد با بازاریابی کلان متفاوت است، استراتژی که به نظر می رسد بزرگترین پایگاه مصرف کننده ممکن محصول یا خدمات شرکت را هدف قرار دهد. با بازاریابی کلان، یک کسب‌وکار تلاش می‌کند تا اندازه‌گیری کند که بازار هدف آن برای یک کالا یا خدمات چقدر گسترده است، و به کار روی نحوه در دسترس قرار دادن محصولاتش برای این گروه از مصرف‌کنندگان ادامه می‌دهد.

نمونه ای از بازاریابی خرد

نمونه‌هایی از شرکت‌هایی که کمپین‌های میکرومارکتینگ موفقی را اجرا کرده‌اند عبارتند از Procter & Gamble ( PG ) و Uber.

هنگامی که P&G خط تولید شامپو و نرم کننده Pantene Relaxed & Natural خود را معرفی می کرد، یک کمپین بازاریابی منحصر به فرد برای هدف قرار دادن زنان آفریقایی آمریکایی ایجاد و اجرا کرد. ۱ هنگامی که اوبر در تلاش بود دامنه جغرافیایی خود را گسترش دهد، از داده های بزرگ از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کرد تا در مورد مشکلات حمل و نقل خاص در هر شهری که به دنبال نقل مکان به آن بود بیشتر بیاموزد. نتیجه حاصل، رشد پایگاه مشتریان شرکت از طریق تبلیغات و مزایای ارجاع مناسب بود. ۲

ملاحظات خاص

گسترش نوآوری های نوظهور، از جمله داده های بزرگ، توسط بازاریاب های خرد برای جمع آوری داده ها از دستگاه های تلفن همراه و پلت فرم های تجارت الکترونیک استفاده می شود. داده‌های جمع‌آوری‌شده بر اساس تمایزات مختلف، از جمله جمعیت‌شناسی، جغرافیا ( آدرس IP )، سایت‌های مورد علاقه، اولویت‌های برند، یا عادات خرج کردن، دسته‌بندی می‌شوند تا نوع محصولاتی را که مصرف‌کننده مشاهده می‌کند یا خریداری می‌کند، ردیابی کند. این فرآیند به وب سایت اجازه می دهد تا محصولات مرتبط را با مصرف کنندگان دیجیتال مطابقت دهد.

با اجرای یک برنامه بازاریابی مناسب برای بخش مشخصی از مصرف کنندگان، بازاریابی خرد به نظر می رسد مخاطبان هدف را برای انجام یک اقدام، مانند خرید کالا یا خدمات، ترغیب کند. هدف نهایی بازاریابی خرد تطبیق محصولات با ترجیحات ردیابی شده مصرف کننده به منظور ایجاد سود برای شرکت از رضایت مشتری است.
زمرّد مدیا - گروه توسعه کسب و کار هلدینگ بین المللی زمرّد / پایان
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
تماس